lördag 7 februari 2015

Träd


Fototrissen denna veckan fick jag gå till arkivet för att finna materiel till.
Har inte möjlighet att gå ut och fota ,då jag jobbar hela helgen.
Men här kommer mina bidrag.





Utanför Värnamo ligger Store Mosse naturreservat,där finns fina vandringsleder.


Både korta och långa.

Och med väldigt växlande natur.









Det här trädet växer i en kohage i mina hemtrakter...Jag kan tänka mig att kossorna brukar gnugga sina långa horn mot det.




Banvallen har blivit cykelväg och inbjuder  till sköna cykelturer.
                                                       
Och då cyklar man bl a förbi dessa träd.

4 kommentarer:

  1. Jättefina bilder. Först trodde jag att den översta bilden var tagen på någon afrikansk savann eller liknande. Skön sommarkänsla i bilderna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dej om att första bilden liknar en savann.....Men det är taget från en spång som går ut till en liten göl i naturreservatet.Det var väldigt fart på färgen på gräset den dagen :-)

      Radera
  2. Vilken fin liten minitall du hittade på Store Mosse. Nästan som en bonsai!

    SvaraRadera
  3. Tre riktigt fina bilder, och store mosse har jag vandrat mycket på. Det är verkligen finemang det.

    SvaraRadera