onsdag 3 februari 2016

Wallander-Bosseutmaning


Kurt Wallander har spelats av flera skådespelare och i Bosses lilla lek den här veckan ,ska vi hitta bilder på dessa. Tur man har ett bibliotek inne i stan.





Krister Henriksson



                              
Rolf Lassgård


Gustaf Skarsgård
Här fick jag en film med mig hem ,Bibliotekstjuven som inte har med Wallander att göra ,men som bibliotekarien rekommenderade som mycket spännande.




Lennart Jähkel

Nån Kenneth Branagh hittade jag ingen bild på






I staden finns poliskontoret,vilket numera är väldigt litet ,det delar hus med socialförvaltningen.




Att se en polisbil är mer troligt i mitt lilla samhälle än att få se dem i staden.
 En körde förbi mitt köksfönster igår ,men den hann man ju inte ta nåt foto på.
Så tre ggr har jag varit inne i stan denna veckan utan att se skymten av nån ,tills idag när jag skulle köra hem.Då stod det en parkerad utanför poliskontoret,Jag stannade bilen där det var lämpligt och hastade bort till polisbilen och tryckte snabbt på avtryckaren och skyndade tillbaks till min bil igen.Såg kanske lite skumt ut. Men nån levande polis eller hund eller blåljus(som var de sista uppdragen att hitta) lämnar jag därhän,för oddsen är mycket små att jag hittar dem.

4 kommentarer:

  1. Grattis till väl utförd uppgift! :)
    Den här gången var det verkligen knepigt.
    Bosse kör hårt med oss! :)
    Jag väntar lite till i hopp om att se en bil under utryckning!
    Ha en jätte fin dag.

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra att de flesta av oss har kvar biblioteken. "Bibliotekstjuven" har jag sett på TV. Tur att du äntligen fick syn på en polisbil. Chansen att du skulle träffa på en kvinnlig polis och en polishund var antagligen inte så stor. Förmodligen var detta den svåraste uppgiften hitintills.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  3. Kul att se dina bilder! Jag tyckte också att det var lite så där att fota polishuset. Efter att jag redan hade gjort det fick jag syn på en förbudsskylt, där det stod att det var förbjudet att fotografera i området. Men ingen haffade mig.

    SvaraRadera
  4. Då klarade vi ungefär lika mycket i denna uppgift! Den polisbil som jag fotograferade testade blåljuset när den stannade men då hade jag inte fått upp kameran tyvärr. Men några poäng skrapade jag i alla fall ihop :D

    SvaraRadera