tisdag 17 mars 2015

Vår

                                   Tisdagstema                                 

Våren är på god väg här hos mig i Småland.
Men det ryktas om ett bakslag till helgen 
med blötsnö.Det känns inte alls kul,men 
är väl bara ganska naturligt egentligen.
Vi är trots allt bara i mars månad.

Men idag har jag njutit av solen,
Jag tog cykeln och cyklade några km ner till hembygdstugorna
och gick upp i backarna och satt en stund och tittade ut över Vidöstern.

Så här ser våren ut hos mej idag
Fler vårbilder hittar du här 












5 kommentarer:

  1. Det är onekligen kul att se vårens framfart i olika delar av landet. Trots att jag bor i södra Dalarna så är vi sena med våren, ligger i växtzon 7 och backarna är farbara över påsk. Tack för titten

    SvaraRadera
  2. Och så lyckades du fånga en vårfluga också! Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Och så lyckades du fånga en vårfluga också! Snyggt!

    SvaraRadera
  4. Man känner riktigt våren i dina bilder.
    Sen lyser förstås krokusen upp lite extra med sina härliga färger.

    SvaraRadera
  5. LÄste om detta bakslag jag med och tänker som så att de haft fel ett flertal gånger. Hoppas hoppas...

    SvaraRadera